Marketeer
Per 1 januari 2025 heeft Consultday een driehoofdige directie. Naast Pim van den Brule en Ton Groot is Remco Kriekaard toegetreden als managing partner van dit HR-IT adviesbureau. Met deze stap versterkt Consultday de continuïteit en verdere professionalisering van de organisatie, na een periode van groei en ontwikkeling.
Deze verandering is intern bekendgemaakt tijdens de jaarplanpresentatie eerder deze maand, en wordt hierbij ook gedeeld met klanten, samenwerkingspartners en andere relaties. Met deze stap blijft Consultday werken aan de groei en het verder verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening.
Remco Kriekaard: “Ik ga door met waar ik me de afgelopen jaren ook voor heb ingezet, onder meer het professionaliseren van onze interne processen en organisatie. Hierdoor kunnen wij aan onze klanten leveren wat wij in onze proposities en marketing uiteenzetten. Dat doe ik niet alleen met Pim en Ton, maar met alle collega’s. Ik kijk er ontzettend naar uit om op deze manier mijn carrière binnen Consultday voort te zetten.”
Consultday stelt vier kernwaarden centraal in haar werkwijze: eigenaarschap, eenvoud, kennisdeling en focus. Deze principes zijn de pijlers voor de interne processen en voor de dienstverlening (business consultancy, data & analytics, implementatiemanagement en interimdiensten).
Pim van den Brule: “We benoemen vaak wat onze kernwaarden zijn en ook hoe belangrijk deze zijn in ons werk waarin ‘HR Delivery made easy’ centraal staat. Remco’s werkwijze sluit hier volledig op aan.”
De benoeming van Remco Kriekaard tot directielid onderstreept de waarde die Consultday hecht aan interne doorgroeimogelijkheden. Door kennis te delen en initiatief te stimuleren biedt het bedrijf medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen. Kriekaard heeft de afgelopen jaren een actieve rol gespeeld in zowel operationele als strategische aspecten van de organisatie, waarmee hij de basis voor deze benoeming heeft gelegd. In de afgelopen jaren heeft hij voor veel klanten een belangrijke rol vervuld op het snijvlak van HR en IT. Onder meer bij bekende namen als KPN, ABN Amro Bank, Vattenfall, Stichting Philadelphia Zorg, ASML en Odido.
“Remco was één van onze eerste werknemers en heeft sindsdien een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt en bijgedragen aan de algehele groei van Consultday. Binnengekomen als junior en daarna doorgegroeid tot ervaren projectmanager, team lead en MT-lid. Hij is hét voorbeeld van interne doorgroei en (zelf)ontwikkeling binnen Consultday”, vertelt Ton Groot.
De uitbreiding van de directie volgt op een periode van sterke groei in de afgelopen drie jaar. Remco Kriekaard: “Eén van mijn aandachtspunten is het ondersteunen van deze interne groei en de doorontwikkeling van het gehele Team Consultday. Daarnaast focus ik mij op het geven van de juiste aandacht aan onze bestaande klanten en op het bouwen van relaties met nieuwe klanten.”
Hierdoor is Consultday nog beter gepositioneerd om haar doelstelling te realiseren: het ondersteunen van organisaties in het optimaliseren van HR-processen, onder andere met behulp van digitale adoptie platformen zoals myMeta en machine learning van QuandaGo. “Het is echt een nieuwe blik op de toekomst van Consultday. Waar we dat eerder deden met zijn tweeën, voegen we zo nog meer slagkracht toe. Gezien de ontwikkelingen, is het alleen maar passend dat dit voortaan met Remco is”, sluit Ton Groot af.